سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی چیست؟

همه ملاحظات ایجاد یک فروشگاه آنلاین معمولاً با این سوال شروع می شود: "فروشگاه آنلاین چیست؟" برای اینکه شما را در تاریکی رها نکنیم، در زیر مهمترین نکات را برای شما جمع آوری کرده ایم. ما همچنین به مزایای ایجاد یک فروشگاه آنلاین خواهیم پرداخت. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان

 

تعریف فروشگاه اینترنتی

فروشگاه آنلاین (همچنین فروشگاه اینترنتی) بستری برای شکل خاصی از تجارت الکترونیکی است. اصطلاحات تجارت آنلاین، تجارت اینترنتی یا تجارت الکترونیک مترادف تجارت الکترونیک هستند. این به طور کلی به ارائه و فروش کالا یا خدمات از طریق اینترنت - یعنی آنلاین - اشاره دارد. مانند خرده فروشی ثابت، یک یا چند ارائه دهنده و مشتری وجود دارد. ما اغلب هنگام خرید آنلاین، این مجموعه تجاری به مصرف کننده (B2C) را پیدا می کنیم.

 

یک فروشگاه اینترنتی معمولاً به عنوان یک تجارت پستی طبقه بندی می شود زیرا پس از سفارش کالا، از طریق پست تحویل داده می شود. با این حال، محصولات دیجیتال مانند موسیقی، نرم افزار یا دسترسی به ویدئو نیز می توانند برای فروش باشند. به گفته Statista، محبوب ترین کالاها و خدمات خریداری شده از طریق اینترنت شامل لباس، کفش و بلیط رویداد است.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

چگونه یک فروشگاه آنلاین کار می کند (تصویر ایجاد شده با Piktochart)

 

عملکرد فروشگاه آنلاین

برای اینکه بتوانید یک تعریف دقیق از فروشگاه آنلاین ارائه دهید، توضیحی در مورد نحوه عملکرد آن به طور کلی نباید از دست داده شود - حتی اگر ساده به نظر برسد.

 

در یک فروشگاه آنلاین، ارائه محصول و همچنین فرآیند سفارش و خرید به صورت مجازی انجام می شود. مشتری (بالقوه) کالاهایی را که قبلاً به صورت آنلاین دیده و انتخاب کرده است - از خانه یا در حین حرکت سفارش می دهد. پس از همه، شما نه تنها می توانید از طریق یک مرورگر وب روی رایانه رومیزی خود خرید کنید، بلکه می توانید از طریق تلفن همراه خود نیز خرید کنید، به عنوان مثال از طریق برنامه خرید یک فروشگاه مورد علاقه. بهترین شرکت طراحی سایت در اصفهان

 

اساس فنی یک فروشگاه آنلاین یک سیستم فروشگاهی در قالب یک وب اپلیکیشن است. شما می توانید فروشگاه آنلاین خود را در یک ساختار شرکت آنلاین موجود ادغام کنید و به عنوان مثال، فروشگاه آنلاین را در وب سایت خود ادغام کنید. از ویژگی های اساسی یک فروشگاه آنلاین می توان به سبد خرید مجازی و پرداخت بدون نقد اشاره کرد. گزینه های معروف پرداخت عبارتند از: پیش پرداخت، فاکتور، بدهی مستقیم، کارت اعتباری ... و بسیار محبوب: پی پال. در بیشتر موارد امکان پیگیری محموله پس از سفارش نیز وجود دارد. هم فروشندگان و هم خریداران می توانند وضعیت حمل و نقل را ردیابی کنند و امنیت بیشتری را فراهم کنند.

 

این موضوعات همچنین ممکن است برای شما جالب باشد

 

فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کنید - یا ترجیح نمی دهید؟

 

فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کنید

فروشگاه آنلاین خود را بهینه کنید: این روش کار می کند!

 

بهینه سازی فروشگاه اینترنتی

مزایای فروشگاه آنلاین

حال اجازه دهید مزایا را هم برای مشتری و هم برای اپراتور لیست کنیم که قطعاً باید در تعریف فروشگاه آنلاین ذکر شود.

 

مزایا برای اپراتورها

یک فروشگاه آنلاین می تواند مکمل فروشگاه آجر و ملات شما باشد (مثلاً در قالب یک شعبه اصلی) یا آن را به طور کامل جایگزین کند. در هر صورت - در هزینه ها صرفه جویی می کنید. هزینه های اجاره و پرسنل هر دو کاهش می یابد زیرا به فضای مغازه اضافی نیاز ندارید. به عنوان یک قاعده، شما فقط انبار و حمل و نقل را مدیریت می کنید. حتی گزینه ای وجود دارد که سفارشات را مستقیماً ارسال کنید و حمل و نقل توسط تولید کننده یا خرده فروش شما انجام شود، این به عنوان dropshipping شناخته می شود. اما مراقب باشید: این بدان معنی است که شما به طرف دیگری وابسته هستید و نمی توانید تأثیر مستقیمی بر رضایت مشتریان خود داشته باشید! مزیت دیگر البته این است که شما می توانید آزادانه اندازه و انتخاب محدوده خود را بدون توجه به هر متر مربع تعیین کنید.

 

مزایا برای مشتریان

یکی از بزرگترین مزیت ها از دیدگاه مشتری: توانایی خرید 24/7. هیچ زمان ثابتی مانند فروشگاه های ثابت وجود ندارد. علاوه بر این، کل فرآیند فروش بسیار ساده است. ایجاد یک حساب مشتری مجازی حتی ساده تر و راحت تر می شود. این امر مشتری را از وارد کردن مجدد داده های خود به طور مکرر نجات می دهد.

 

نتیجه

امیدواریم توانسته باشیم به سوال "فروشگاه آنلاین چیست؟" برای شما پاسخ دهیم. با این حال، عوامل زیادی برای موفقیت حیاتی فروشگاه آنلاین شما وجود دارد. اگر مایلید در مورد این موضوع بیشتر بدانید: 18 نکته فروشگاه آنلاین ما را برای اجرای موفقیت آمیز بخوانید.