سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی تک صفحه ای و چند صفحه ای وبسایت

طراحی وب یک صفحه

این شامل یک نوع طراحی وب با یک صفحه (صفحه اصلی یا صفحه شروع) است که در آن تمام اطلاعات و عملکرد سایت متمرکز و/یا یکپارچه است. خدمات طراحی سایت اصفهان

 

از نظر فنی، این یک وب سایت تک صفحه ای است که فقط یک بار بارگیری می شود. این سایت ها دارای منویی هستند که در آن کاربر می تواند به بخش خاصی از صفحه مورد نظر که به آن علاقه دارد منتقل شود (با استفاده از لینک های انکر).

 

همچنین از پنجره های بازشو و پاپ آپ برای ساده سازی طراحی و نمایش اطلاعات بیشتر در مورد صفحه استفاده می شود.

این یک نوع طراحی وب بسیار راحت برای مشاغل کوچک، سازمان ها یا حساب های شخصی است که محتوای زیادی ندارند.

 

اما در مورد شرکت‌های بزرگ یا وب‌سایت‌هایی که اطلاعات، قابلیت‌ها و غیره بیشتری دارند، نمی‌توان همه محتوا را در یک صفحه قرار داد و عموماً از طراحی‌های وب چند صفحه‌ای استفاده می‌شود.

 

مزایای صفحات با طراحی وب یک صفحه

استفاده از یک قالب طراحی واحد، بنابراین مراحل کار در معماری اطلاعات کاهش می یابد. بنابراین، کار برنامه نویسی برای تولید کدهای لازم برای توسعه سایت کاهش می یابد.

تا آنجا که به معیارها مربوط می شود، تجزیه و تحلیل سایت را ساده می کند زیرا فقط شامل بررسی یک صفحه یا بخش بزرگ است. قیمت طراحی سایت در اصفهان

این به عنوان یک صفحه فرود واحد عمل می کند، تبدیل ها را متمرکز می کند و نشت ترافیک را کاهش می دهد، یک نقطه تبدیل را تعریف می کند و فرم تماس را بهینه می کند، زیرا به طور کلی ایجاد یک صفحه با دو هدف منطقی نیست. به همین دلیل است که SEM تسهیل می کند، زیرا بیشتر بر روی تبدیل متمرکز است تا ناوبری. علاوه بر این، آنها با تمرکز همه فراخوان‌ها به اقدام و امکانات تعامل کاربر در یک مکان، کارآمدتر هستند.

با داشتن تنها یک نوع طراحی عمومی وب، می توانید زمان بیشتری را صرف بهینه سازی جزئیات در تعاملات و آزمایش تغییرات طراحی برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربر و بهبود نتایج تعامل کنید.

آنها برای مشاهده از طریق دستگاه های تلفن همراه بسیار مناسب هستند، زیرا پیشرفت های ساده تری در یک صفحه هستند.

معایب صفحات با طراحی وب یک صفحه

از بارزترین ایرادات آن باید اشاره کنیم که هنگام مراجعه به وب‌سایتی که اطلاعات و عملکرد آن در یک صفحه ارائه می‌شود، این امکان ایجاد تعامل زیاد با کاربر یا پیگیری اهداف متفاوت را نخواهد داد.

بهینه سازی این نوع از طراحی های وب برای سئو دشوار است زیرا محتوای کمتر و کلمات کلیدی کمتری نسبت به یک وب سایت معمولی دارند و بنابراین امکان گسترش بیش از حد دامنه امکانات را ندارند.

طراحی وب سایت

طراحی وب چند صفحه ای

این یک نوع طراحی وب است که طبق تعریف دارای چندین برگه یا صفحه است که در آن اطلاعات سایت جمع آوری می شود.

 

طراحی وب چند صفحه ای، طراحی است که از طریق منوی اصلی، به ما امکان می دهد در صفحات یا نماهای مختلف وب حرکت کنیم تا اطلاعات خاصی را در هر مورد پیدا کرده و مشاهده کنیم.

 

در این فرمت صفحه وب، هر بار که روی یک آیتم منو، زیر منو یا موارد مشابه کلیک می کنیم، صفحه جدیدی از سایت بارگذاری می شود. این نوع طراحی وب در اینترنت رایج ترین است زیرا امکان جمع آوری اطلاعات بیشتر را به روشی بهتر فراهم می کند.

 

وب‌سایت‌های چند صفحه‌ای برای شرکت‌های بزرگ یا سایت‌هایی با اطلاعات بسیار خوب کار می‌کنند که در آن‌ها به سختی می‌توان تمام داده‌ها را به وضوح روی یک صفحه متمرکز کرد.

 

مزایای صفحات با طراحی وب چند صفحه ای

فضای نامحدود هنگام ایجاد و انتشار محتوا برای اینکه بتوان اطلاعات را به روشی بهتر برای کاربران و موتورهای جستجو بخش بندی کرد زیرا باعث ماندگاری بیشتر در وب سایت و تعامل بیشتر بر روی آن می شود که از عوامل بسیار مهم برای موقعیت یابی ارگانیک وب است.

کاربر می تواند بیش از یک صفحه را در یک زمان بارگذاری کند.

انواع طراحی

معایب صفحات با طراحی وب چند صفحه ای

مطالب بیشتر برای به روز رسانی چون با داشتن صفحات بیشتر باید ساختار تعریف شده داشته باشیم و در صورت تغییر کامل می شود. هر صفحه نیاز به ممیزی دارد زیرا محتوای بیشتری در سایت شما دارد. این امر باعث می شود بهینه سازی این نوع طرح ها زمان بر باشد.

اگر وب‌سایت ساختار خوبی نداشته باشد و اطلاعات ضعیف توزیع شود، می‌تواند تجربه کاربری منفی ایجاد کند زیرا بازدیدکنندگان گیج می‌شوند و نمی‌دانند کجا باید بروند و باعث می‌شود که سایت را ترک کنند و بر اعتبار و معیارهای سایت تأثیر بگذارد. .

به عنوان یک قاعده کلی، استفاده از وب سایت های چند صفحه ای برای کاربران در دستگاه های تلفن همراه پیچیده تر است زیرا برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود نیاز به بارگیری چندین صفحه دارند. هرچه بیشتر در این نوع دستگاه ها حرکت کنند، دسترسی به اطلاعات آنها دشوارتر خواهد بود.

در نتیجه ما باید انتخاب خود را پایه گذاری کنیم