سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه هوشمند

خانه هوشمند چیست؟

خانه هوشمند یک ساختمان مسکونی حاوی دستگاه های متصل به اینترنت است. آنها نظارت و مدیریت لوازم خانگی را از خارج ممکن می کنند. نمونه هایی از این موارد روشنایی و گرمایش است. خانه هوشمند چیست؟

 

 

فن آوری خانه های هوشمند با نام های اتوماسیون خانگی، اتوماسیون خانگی یا اتوماسیون ساختمان و کمتر به عنوان domotics شناخته می شود. صاحبان املاک با کنترل دستگاه های هوشمند از امنیت، آسایش، راحتی و بهره وری انرژی بهره مند می شوند. این اغلب با یک برنامه خانه هوشمند یا حتی یک تلفن هوشمند اتفاق می افتد. سایر دستگاه های شبکه نیز برای کنترل قابل تصور هستند.

 

به عنوان بخشی از اینترنت اشیا (IoT)، سیستم‌ها و دستگاه‌های خانه‌های هوشمند اغلب با هم کار می‌کنند، داده‌های مصرف را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و اقدامات را بر اساس ترجیحات صاحب خانه خودکار می‌کنند.

فناوری خانه هوشمند چگونه کار می کند؟

خانه هوشمند مجموعه‌ای از دستگاه‌ها و دستگاه‌های هوشمند نیست، بلکه آن‌هایی است که با هم کار می‌کنند و یک شبکه قابل کنترل از راه دور را تشکیل می‌دهند.

 

همه دستگاه‌ها، مانند روشنایی، ترموستات‌ها و سیستم‌های امنیتی، توسط یک کنترل‌کننده اتوماسیون خانگی سطح بالاتر کنترل می‌شوند که اغلب به عنوان هاب خانه هوشمند شناخته می‌شود. این هاب یک دستگاه سخت افزاری است که به عنوان نقطه مرکزی سیستم خانه هوشمند عمل می کند و می تواند داده ها را به صورت بی سیم جمع آوری، پردازش و ارتباط برقرار کند. همه برنامه های مختلف را در یک برنامه خانه هوشمند ترکیب می کند که می تواند توسط کاربران از راه دور اداره شود. نمونه هایی از هاب خانه های هوشمند عبارتند از Amazon Echo، Google Home و Wink Hub. در حالی که بسیاری از محصولات خانه هوشمند از Wi-Fi و بلوتوث برای اتصال به شبکه خانه هوشمند استفاده می کنند، برخی دیگر به پروتکل های بی سیم مانند Zigbee یا Z-Wave متکی هستند. هوشمند سازی منازل

 

دستگاه‌های خانه هوشمند را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که از زمان‌بندی‌ها یا دستورات خاصی پیروی کند، یا تنظیم کرد که به دستورات صوتی دستیاران خانگی مانند Amazon Alexa یا Google Assistant پاسخ دهند. به عنوان مثال، یک ترموستات هوشمند می تواند عادات صاحب خانه را بیاموزد و به طور خودکار دما را مطابق با برنامه آنها تنظیم کند.

 

نمونه هایی از فناوری خانه های هوشمند

اکنون تقریباً در همه مناطقی که فناوری در خانه نقش دارد، جایگزین های خانه هوشمند وجود دارد. اینها شامل لامپ، ماشین ظرفشویی و غیره می شود.

 

تلویزیون های هوشمند برای دسترسی به محتوا از طریق برنامه ها به اینترنت متصل می شوند. اینها، برای مثال، ویدیوی درخواستی و موسیقی هستند. برخی از تلویزیون های هوشمند نیز از طریق صدا یا ژست ها کنترل می شوند.

البته سیستم های روشنایی هوشمند را می توان از بیرون کنترل کرد. اما سیستم هایی مانند Hue از Philips Lighting Holding B.V نیز وجود دارد. زمانی که افراد در اتاق هستند را تشخیص می دهد و می تواند نور را متناسب با آن تنظیم کند. لامپ های هوشمند همچنان می توانند بر اساس نور روز موجود خود را تنظیم کنند.

ترموستات‌های هوشمند مانند Google Nest در حال حاضر با عملکرد WiFi عرضه می‌شوند. کاربران می توانند از آن برای برنامه ریزی، نظارت و کنترل دمای خانه از هر نقطه استفاده کنند. دستگاه ها همچنین رفتار مالک را یاد می گیرند و تنظیمات را به طور خودکار تغییر می دهند. این امر راحتی و کارایی را برای ساکنین به حداکثر می رساند. ترموستات های هوشمند می توانند به تولید گزارش در مورد مصرف انرژی ادامه دهند و از جمله موارد دیگر، تغییر فیلترها را به کاربران یادآوری کنند.

با قفل‌های هوشمند و درب بازکن‌های گاراژ، کاربران می‌توانند به بازدیدکنندگان بالقوه اجازه دسترسی یا عدم دسترسی را بدهند. چنین قفل های هوشمند همچنین تشخیص می دهند که ساکنان در نزدیکی هستند و در این حالت به طور خودکار قفل درها را باز می کنند.

دوربین‌های امنیتی هوشمند به ساکنان این امکان را می‌دهند که خانه‌های خود را حتی زمانی که در سفر هستند یا در تعطیلات هستند، کنترل کنند. آشکارسازهای حرکتی هوشمند قادر به تشخیص ساکنین، بازدیدکنندگان، حیوانات خانگی و سارقان هستند. اگر رفتار مشکوکی شناسایی شود، آنها می توانند به طور خودکار به مقامات اطلاع دهند.

در صورت استفاده از فیدرهای خودکار مناسب، مراقبت از حیوانات خانگی را می توان خودکار کرد. می توانید گیاهان آپارتمانی و باغ ها را به صورت خودکار با تایمرهای متصل آبیاری کنید.

انواع لوازم آشپزخانه هوشمند مانند دستگاه های قهوه ساز هوشمند وجود دارد. قهوه تازه به محض به صدا درآمدن زنگ دم می شود. یخچال‌های هوشمند تاریخ انقضا را کنترل می‌کنند، فهرست خرید ایجاد می‌کنند یا با موادی که هنوز دارید دستور تهیه می‌کنند. نمونه های دیگر می تواند آرام پز، توستر و البته ماشین لباسشویی و خشک کن باشد.

دوشاخه های هوشمند (پریزهای آداپتور هوشمند) به پریزهای برق استاندارد متصل می شوند و لوازم خانگی ساده مانند لامپ ها و پنکه های سقفی را تغییر می دهند تا بتوان آنها را از راه دور از طریق برنامه های تلفن همراه و دستیارهای صوتی مانند الکسا کنترل کرد.